tiistai 20. toukokuuta 2014

Kasvun ihmettä - tomaattia ja paprikaa

Mainitsin ohimennen uudelle naapurilleni, että ostoslistallani pikkuiseen 'terassihyötypuutarhaani' on mm. tomaattipuska. Meni hetki ja hän toi minulle ihanan itse kasvatetun tomaatintaimen!
Olen vaalinut sitä minkä olen osannut ja hienosti se on kasvanutkin. Olen unelmoinut omasta kasvihuoneesta jo tovin. Olen hoitanut (ruokkinut) tuota tahtotilaani pitämällä pikku yrttitarhaa ikkunalaudalla. Tomaattikin sai kaveriksi liudan pieniä paprikan alkuja, kun makeaa suippopaprikaa rouskuttelin päivänä eräänä. Heitin sen siemeniä multaan ja vettä päälle. Eipä mennyt montaa päivää, kun paprikat jo kurkistelivat tomaatin alta :) Kohta ne pitääkin jo istuttaa omaan ruukkuunsa, kun ne alkavat ulkonakin tareta.

 
 
 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti